moeilijk autorijden op Madeira?

  • Toontje

    we gaan in mei voor de 1e keer naar Madeira en hebben een appartement gehuurd in Funchal, Rua das Hortas. De verhuurder van het appartement adviseert ons om de auto in de stad te huren en de rit van het vliegveld naar Funchal met een taxi te doen . Dit omdat het verkeer in Funchal nogal moeilijk is voor iemand die daar de 1e keer komt.. Heeft iemand ervaring met zo'n moeilijke rit of is heeft de verhuurder een eigen (provisie) belang?

  • Tin

    Wij gaan ook in mei voor het eerst naar Madeira en nemen wel gelijk een huurauto vanaf de luchthaven. Het is natuurlijk altijd even zoeken als je voor het eerst bent maar je komt er altijd wel uit.

    De vraag is natuurlijk ook of je de gehele periode een auto wilt huren of slechts een paar dagen. Binnen enkele dagen kun je volgens mij het hele eiland wel zien. Dan zou ik zeggen neem een taxi vanaf de luchthaven en huur in het midden van je vakantie een paar dagen een auto.

    Kijk eventueel vast op google earth voor je route !

  • esther en mike

    De verhuurder heeft gelijk! Funchal is een drukke stad, met veel smalle straatjes en eenrichting verkeer. Ik zou zeker een taxi nemen vanaf de luchthaven! De stad is een doolhof. Denk er wel aan dat parkeren een zeer groot probleem is in Funchal, dus ik hoop dat jullie appartement voorzien is van een parkeerplaats. Eenmaal buiten de stad is het rijden goed te doen maar houd wel rekening met veel klimmen, dalen, haarspeldbochten en soms wat slechte wegen. Veel plezier!

  • esther en mike

    In mijn eerdere reactie gaf ik aan dat de afstand luchthaven Porto Moniz 50 km is. Helaas een vergissing!! De luchthaven ligt bij Santa Cruz en niet bij Funchal. Reken minstens op een kleine 90 km rijden. Volg vanaf de luchthaven de snelweg tot aan Ribeira Brava en ga dan richting Sao Vicente. Blijf deze weg volgen en rijd door tot Sao Vicente. Kies niet voor de toeristische route naar Sao Vicente maar voor “Tonel” (via de tunnel). Vanaf Sao Vicente is het helaas slingeren, klimmen en dalen.