Autohuur

  • Frank Peze

    Beste lezers van dit prikbord,

    Omdat mijn vorige bericht als reactie op een eerder gepost bericht is verstuurd, nog maar keer mijn vraag opnieuw. Het duurt nog een hele tijd maar 28 september vertrekken we naar Madeira voor twee weekjes vakantie. De voorpret is natuurlijk nu al erg leuk. We zijn ook druk doende om te kijken naar de autohuur. Kan iemand mij vertellen wat wijs is? Kunnen we nu beter in Nederland via internet een auto huren, of is het beter om dat begin oktober ter plaatse te doen. Omdat we niet meer in het hoogseizoen zitten hoeven we waarschijnlijk niet bang te zijn dat er geen auto's meer voorhanden zijn. Ook hebben we al op Zoover kunnen lezen dat we in het hotel waar we verblijven (Albergaria Dias) ook vrij goedkoop een auto kunnen huren, maar of dat echt zo is weten we niet. Alle hulp is dus welkom.

  • esther&mike

    Je kan inderdaad heel goed ter plekke een auto huren. Het hoogseizoen loopt op z'n einde en de voorraad auto's moet dan geen probleem zijn. In de zomermaanden is dat vaak wel een probleem. Er zijn echter wel een paar dingen waar je op moet letten:

    - parkeergelegenheid: het is op heel Madeira slecht tot zeer slecht parkeren, ook in de dorpen. Ik hoop dat je hotel voorziet in een parkeergelegenheid. In de hoofdstad Funchal is het bijna onmogelijk om te parkeren, m.u.v. (dure) parkeergarages. Ook is deze stad voorzien van allemaal smalle eenrichting straatjes. Kan best lastig zijn.

    - kies geen cabrio ivm watervallen en vallende stenen onderweg

    - kies voor een volledige afkoop eigen risico (Super CDW). Dit kost tussen de 8 a 10 euro per dag extra, maar kan je een hoop ellende besparen.

    - er zijn overigens voldoende verhuurbedrijven. Of via je hotel of eventueel reisleiding. Dit laatste is altijd duurder ivm commissie/provisie.

    In ieder geval: veel plezier en vergeet je wandelschoenen niet!

  • Esther & Mike

    Je kan inderdaad gerust ter plekke een auto huren omdat het hoogseizoen op z'n einde loopt. Ik heb heb even gekeken op de site van jouw hotel en gezien dat het hotel een eigen parkeerplaats heeft. Gelukkig maar want parkeren is vaak een ramp. Zeker in de hoofdstad Funchal: vele smalle eenrichtingstraatjes en dure parkeergarages. Probeer Funchal daarom met de auto te mijden.

    Wat ook belangrijk is is dat je geen cabrio huurt ivm watervallen en vallende stenen onderweg. Kies ook voor volledige afkoop eigen risico (Super CDW). Dit kost ongeveer 8 tot 10 euro per dag extra, maar kan je veel ellende besparen.

    In ieder geval veel plezier en neem je wandelschoenen mee!

  • piet

    Wij zijn nu 2 keer naar madeira geweest en hebben een auto via car del mar gehuurd. Zeer goede ervaringen en niet duur vorig jaar 214 en dit jaar 228 euro voor 14 dagen lijkt mij niet duur. Kijk maar eens. wij gaan dit jaar in september nog een keer.

  • Frank

    Beste Esther & Mike en Piet,

    bedankt voor jullie info. Zo zijn we weer een stapje verder, en met de info van Piet gaan we absoluut nog even neuzen op internet. We hebben inmiddels ook nadere informatie over wandelingen langs de levada's gekregen. Voor veel wandelingen komen we tot de conclusie dat het misschien beter is om gebruik te maken van de bus. Weinig routes die we interessant vinden beginnen en eindigen op dezelfde plaats. Het heeft dan weinig zin om een auto te huren. Maar we gaan pas 28 september weg, dus nog tijd genoeg om dit uit te zoeken. Nogmaals dank voor de reacties.

    Frank & Margreet