suggesties voor groepswandelingen + bustrips

  • Marlies

    Begin oktober gaan we een week naar Madeira. We verblijven in Funchal en willen daar vandaan enkele wandeltochten + bustrips ondernemen. Wie heeft tips voor lokale reisorganisaties waar we dit kunnen regelen? Ik heb er al een paar gevonden via internet, maar ik ben benieuwd naar positieve ervaringen.

    We willen in ieder geval een wandeling naar Sao Lourenco maken. Pico Ruivo en Pico Areiro zien er ook heel mooi uit.

    Wat is een leuke bustrip om iets van het eiland te zien?

    Tips of suggesties zijn welkom.

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

    Mvg

    Marlies

  • Marcella

    Hallo,

    Wij zijn net terug uit Funchal. Een goede plek om van daar uit wandelingen te maken. Wij hebben wat wandelingen gedaan met behulp van de wandelgids van de ANWB. Routes zijn duidelijk beschreven en ook staat beschreven welke bus je moet nemen. Ook hebben we een groepswandeling gedaan met een groep van 20 mensen. Dit vonden wij wat minder, want weinig rust. Dit hadden we geboekt via de reisorganisatie. Om het eiland te zien is het een aanrader om 2 excursies te doen. Eén naar de westzijde en één naar de oostzijde van het eiland. Je ziet dan alle belangrijke plekken. Deze excursies worden gedaan in kleine groepen van 8 personen.

    Groeten, Marcella

  • marijke

    Hallo Marlies,

    Ik heb geen suggesties, maar een vraag.

    Ik zou graag mee willen wandelen in groeps- verband.

    Heb je bij een reisorganisatie geboekt?

    Zou je mij wat meer kunnen vertellen, en of ik dan in okt a.s. mee zou kunnen.

    alvast bedankt voor je reactie,

    groet Marijke.

  • Marlies

    Hoi Marijke,

    Ik ga samen met een vriendin en we hebben zelf tickets en apart een apartement geboekt. Mijn vriendin kan vanwege een knieblessure geen lange tochten wandelen. Daarom wil ik in groepsverband enkele tochten maken. Ik heb via Internet een paar organisaties gevonden, die dagtochten aanbieden voor ca. 35 Euro inclusief ophalen bij en terugbrengen naar je hotel.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groetjes, Marlies

  • Marlies

    Nog een nabrander voor Marijke.

    Er zijn diverse reisorganisaties die wandelreizen aanbieden in groepsverband, zoals Baobab, Djoser, Intertrek, SNP. Dit is over het algemeen wel duurder dan zelf iets regelen. Maar wel ideaal als je alleen gaat.

    Groetjes, Marlies

  • marijke

    Hallo Marlies,

    bedankt voor je reactie en de tips.

    ik had al bij groepsreizen gekeken, maar niks gevonden.

    Maar de namen die jij in je mail zet ben ik nog niet gewwest.

    jullie een fijne vakantie toegewenst,

    groet,

    Marijke.

  • Paula

    Voor de groepswandelingen zou je op deze website kunnen kijken:

    http://www.madeira-levada-walks.com/

    Ik vind deze zelf net iets beter als die andere grote wandel site.

    I.p.v. met een bus rondreis zou je een taxi kunnen overwegen.

    Vaak zijn deze niet veel duurder, maar je service is wel veel persoonlijker.

    Je hoeft niet op anderen te wachten, er zijn altijd mensen te laat, je hebt je eigen persoonlijke gids, je zit een stuk comfortabeler en altijd bij het raam.

    Wij hebben zelf hele goede ervaringen met Daniel, hij is zelfs een soort vriend van ons geworden.

    Dit is zijn website:

    http://www.danielmadeirataxis.com/

    Ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt. Zelf ga ik binnenkort ook weer, van de 11e oktober tot de 18e

    Ook in Funchal trouwens. Neem gerust contact met me op als je nog wat meer informatie wil.

    Zo weet ik ook een aantal goede restaurants.

  • Marlies

    Hallo Paula,

    Bedankt voor je tips. Ik heb al gekeken bij Daniel Taxi's en zal daar zeker informeren naar de mogelijkheden.

    De door jou genoemde wandelsite had ik inmiddels ook gevonden. Het is altijd fijn om positieve ervaringen te horen. De Pico-Pico wandeling lijkt me mooi. Ik wil ook graag naar Sao Lourenco, maar deze tocht zit vreemd genoeg niet bij ze in het programma.

    Graag ontvang ik ook je suggesties voor restaurants.

    Alvast bedankt.

    Mvg

    Marlies

  • Paula

    He dat is raar, Ponto de Sao Lorenco is inderdaad erg mooi. Kan trouwens best wel warm zijn ook. Zorg dat je goede bescherming tegen de zon meeneemt. De zon is op Madeira een stuk scherper als bij ons.

    De Pico Ruivo wandeling is een van de zwaarste, ik heb hem zelf nog niet gedaan. Hij is echt heel moeilijk en ik had het met de Sao Lorenco wandeling al moeilijk genoeg.

    Welke ook erg mooi is, is de Lakes of Madeira.

    Ik heb wat foto's op een site van Madeira staan, daar staan er ook een paar die ik gemaakt heb op die wandelingen.

    Ze staan niet alleen in het mapje walks maar ook bij flowers en landscapes.

    http://www.madeiraarchipelago.com/photo/?Paula_de_Keijser

    En als je met Daniel, of met zijn vrouw, gaat praten, zou ik het leuk vinden als je mijn naam noemt. Trouwens, op hun website staat ook een link naar mijn foto's

    Als je nou ook op die website je email adres achter laat, daar kan ik hem namelijk alleen zien, dan neem ik nog even contact met je op over wat restuarantjes.

    Groeten,

    Paula

  • Paula

    He raar, ik zie dat de link niet goed is doorgekomen.

    Nog een keer proberen en anders kan je als je op de foto site bent, bij registered photografers, me ook terug vinden.

    Of op de website van Daniel.

    http://www.madeiraarchipelago.com/photo/?Paula_de_Keijser

    Nou het werkt dus niet zo, raar. Achter de link zo als jij hem ziet, moet nog /photo/?Paula_de_Keijser