Het weer!!!!!!!!!

  • jannie

    Wat vreselijk,dat weer.

    Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die berichten van familie of kennisen uit Madeira hebben gehad.

    Ik ben heel de dag al aan het zoeken op het internet,maar helaas is er vanaf het eiland nog niet veel goed nieuws te vinden.

    Wij gaan over 8 weken er weer heen.

    Vorig jaar deze tijd zaten wij 7 weken in Funchal en hebben het eiland in ons hart gesloten.

    Iedereen op het eiland wens ik heel veel sterkte.

    Veel liefs uit Rotterdam.

  • piet

    Ook wij hebben madeira in ons hart gesloten en gaan dit jaar wederom 2 maal. In juni en september 2x 2 weken. Wij gaan wederom naar Canico en hebben gisteren contacxt gehad. het is inderdaad noodweer maar Canico ligt hoger als funchal en heeft niet zo veel hinder. In funchal moet het verschrikkelijk zijn. Heb inmiddels een aantal filmpjes op youtube gezien, echt je weet niet wat je ziet. Heeft wat weg van en tsunami. Wij leven mee met de mensen die getroffen zijn en hopen dat ze er weer bovenop komen.

    gr Ingrid en Pieter

  • mieneke

    wij gaan volgende week ( 1 maart ) naar Madeira, er is volgens organisatie Kras een positief reisadvies, maar ik voel me niet erg veilig om daarheen te gaan, wij zitten ook vlakbij Funchal. Bij wie zou ik onafhankelijk advies kunnen krijgen over de veiligheid en toegankelijkheid op het eiland? Is het wel mogelijk om daar nu heen te gaan?

    groet, Mieneke uit Leeuwarden

  • jannie

    Hallo Mieneke,

    Ik denk dat als het reisburo positief reisadvies geef je er van uit kan gaan dat het veilig is.

    Je zal zeker weten veel dingen zien die niet opgeruimd zijn.

    Wellicht weet de ambassade van Madeira in Den haag je meer te vertellen.

    Als je geweest ben wil je ons via deze site op de hoogte brengen hoe het er was in Madeira??

    Gr Jannie

  • Paula

    Wij zijn al tig keer op Madeira geweest. De laatste 20 jaar of zo en soms meerdere keren per jaar. Voor zover ik de mensen van Madeira ken is de grootste puinhoop binnen een paar weken opgeruimd. Het is nogal een hardwerkend volk. En ze zijn voor het grootste gedeelte afhankelijk van het toerisme, dus ze moeten ook wel zorgen dat het er weer goed uit ziet.

    Overigens gaan wij ook over 9 weken.

    Het zal nu best wel een puinhoop zijn, dus als je heel snel gaat zal je daar zeker nog wat van zien. Maar het is niet meer gevaarlijk, daar ben ik van overtuigd. Hoe groot is nou de kans dat zo'n extreme regenval zich weer voordoet?

    Laat je vooral niet tegenhouden om te gaan nu. Juist nu heeft het eiland de steun van toeristen die geld uitgeven nodig.

    Veel van de restaurantjes in de oude stad en ook naar alle waarschijnlijkheid bij de Marina, alhoewel ik daar nog steeds geen goed beeld van heb zijn verwoest. Maar zo gauw ze kunnen zullen ze weer open zijn en ons met open armen ontvangen.

    Overigens, beetje lastig te volgen als je geen Portugees spreekt, maar ook veel beelden, zijn te zien in de journaals van RTP Madeira. Kom je gelijk op uit als je daar op zoekt, kan niet missen.

    Kom mensen, we houden van dit eiland, laten we ze niet in de steek laten. Oh ja, ik vond nog een oproep voor het geven van steun in mijn email vandaag: Cáritas Funchal

    Naar alle waarschijnlijkheid katholiek, maar dat is nu eenmaal 99% van Madeira

  • floris

    volgens reisburo Primaverareizen kunnen wij 19 april wel een rondreis per huur auto maken. Klopt dat,is jullie iets bekend

    over de wegen???

  • Paula

    Ja Floris, ik denk dat dat wel klopt. De meeste schade is in Funchal, de verwachting is dat het grootste gedeelte daar half maart al weer is opgeruimd.

    Ook in Ribeira Brava is veel schade. Daar ga je omhoog naar de Eucimeada pas. Dat is een grote toeristische prekpleister, dus ik vermoed dat ze er ook voor zorgen dat dat heel snel weer bereikbaar is.

    De snelwegen zijn goed te berijden. Geen enkel probleem, ook niet geweest.

    De kleinere wegen schijnen ook voor het overgrote gedeelte, op andere plaatsen dan Funchal en Ribeira Brava dus, geen of nauwlijks schade te hebben.

    Dus maak je geen zorgen, jullie kunnen met een gerust hart die rondreis gaan maken.

    Ik wens jullie van harte heel veel plezier.

  • Herma wiegman

    Wij gaan 12 april weer naar Madeira er wordt toch weer een storm verwacht as zaterdag maar het vliegveld is schoon en ze hebben de toeristen nu hard nodig,de binnen landen ingaan zou ik niet aanraden we komen al 30 jaar op dit eens zo,n mooie eiland,ga dan de zee op dolfijnen en walvissen in overvloed.is echt super.

    Groetjes Herma

  • Albert

    Wij gaan 18 april. Heb er op dit moment een dubbel gevoel bij…. Als ik NU had geboekt, dan ging ik niet, hoewel dat niets met het weer te maken heeft!!

  • jannie

    Hallo Albert,

    Waarom zou je niet gaan?

    Ondanks dat het zo af en toe slecht weer is,is er aan het mooie eiland niets veranderd.

    En de meeste mensen leven op de 1 of andere manier van de toerist.

    Dus als wij weg blijven wordt het eiland nog harder getroffen.

    Ik hoorde afgelopen week een verhaal van mensen die vorige week op Madeira waren tijdens de ramp.

    Maar die zaten aan de andere kant van het eiland en hebben niets van de ellende gemerkt,pas hier

    terug in nederland op de tv werd het hun duidelijk wat er allemaal gebeurd was.

    Waar ga je eheen op 18 april?

    Wij zijn er dan ook.

    Groet jannie