extra verzekering afsluiten voor een huurauto?

  • Yvon

    Wij gaan 9 mei naar Madeira en omdat we veel zullen gaan rondrijden vragen we ons af of het noodzakelijk is om bij het ophalen van de auto een extra verzekering af te sluiten tegen schade enz?

    We hebben de eenvoudigste categorie auto besteld ( peugeot 207) Is het nodig om eentje met meer power te vragen ivm de hoogte verschillen?

    Ik lees hier nl. verschillende dingen over.

    Alvast bedankt :)

  • marcel

    hoi yvon

    wij gaan deze zomer voor de derde keer naar het prachtige madeira.

    Ik zou altijd de uitgebreide verzekering nemen scheelt een hoop problemen mocht er

    iets gebeuren.

    wat betreft een auto met meer pit

    Wij hadden ook een klasse 1 auto en wij hebben er geen problemen mee gehad,soms alleen een heling op

    in de eerste versnelling maar geen probleem.

    groetjes marcel

  • De Beers

    Kleine auto's zijn over het algemeen ook (veel) lichter, je hebt dan echt geen zware motor nodig om fatsoenlijk bergop te kunnen rijden. Als je wat te kiezen hebt is een diesel wel wat prettiger, want krachtiger bij lage toerentallen.

    Wat betreft verzekering, ik heb zelf geen ervaring op Madeira, maar wel op de Canarische eilanden waar de omstandigheden denk ik redelijk vergelijkbaar zijn. Ik heb o.a. op dit forum gelezen dat de kans op schade door van de berg afrollende steentjes en steentjes in watervallen waar je onderdoor rijdt gemakkelijk lakschade en/of deukjes kunnen veroorzaken. En veel huurauto's hebben ook al dergelijke schade. Om te voorkomen dat je voor dergelijke schade moet opdraaien of verantwoordelijk wordt gesteld voor zulke schade die mogelijk al aanwezig was bij aanvang van de huur (dat schijnt voor te komen) is het verstandig je eigen risico VOLLEDIG af te kopen. Voor zover ik het goed begrepen heb kan dat op Madeira met een zogenoemde SCDW verzekering. CDW staat voor Collision Damage Waver (zeg maar zoals bij ons WA). Die extra S (van Super) is belangrijk, die geeft aan dat je geen eigen risico hebt. Het schijnt dat de meerkosten een paar Euro per dag zijn. Vraag er expliciet naar of je wel of geen eigen risico hebt en zo ja hoe groot die is en of je hem af kan kopen. Dwing ook ‘unlimited milage" af zodat je niet aan het einde van je huurperiode voor ’meerkilometers' moet bijbetalen. Wij vertrekken 29 april naar Madeira, gaan een auto huren en ik ga zeker het eigen risico afkopen. Rijden in een volledig andere omgeving kost altijd enige gewenning en je kan gemakkelijk een foutje maken met een kleine schade als gevolg.

    NB Helaas geen tomtom kaarten voor Madeira :-(