kledingtips en picknicken

  • sandrina

    Nog even wat kledingtips als je naar madeira gaat.

    Zorg voor goede wandelschoenen,ook als je niet van wandelen houdt. Ik had helaas alleen slippertjes meegenomen en daardoor kon ik vaak de tuinen niet bezoeken. Want die waren helemaal drassig.

    De tuinen kosten ongeveer tussen de 6 a 10 euro p.p.

    Als je een auto huurt,gooi je wandelschoenen dan in de kofferbak in een plastic tasje. heb je ze altijd bij je ook warme kleding.

    Neem altijd een paraplu mee liefst inklapbaar en als je een auto huurt,zorg dat je deze in de kofferbak ligt. Altijd even meenemen,want het kan altijd regenen.

    Zelfs in de zomer.Ook een dun regenjasje is aan te bevelen,evenals een dikke trui of vest als je naar de vulkanen gaat of naar de hoge gedeeltes.

    Voor fly drive vakantiegangers. Neem een koeltas mee,haal bij de supermarkt wat brood,kaas en wat te drinken. Je hebt er erg veel picknickplaatsen waar je heerlijk kunt picknicken midden in de natuur. Neem een extra tasje mee voor de rotzooi en neem die lekker zelf mee en gooi het later zelf weg. Laat ajb in dit prachtige natuurgebied geen rotzooi achter.

    Ook erg leuk vonden wij om even naar het golfterein te gaan. het is er prachtig en rustig. je kunt gewoon even een kopje koffie drinken. En het is om je dood te lachen om de kleding die sommige aan hebben die gaan golfen. Leuke geruite broeken of rode broeken.etc.

    Stop onderweg bij verschillende barretjes. Voor een heerlijke Garotto (denk aan garage van Otto) is een espresso met een wolkje melk of neem een Bica (een espresso)

    Vanaf Santana heb je een weg die 1 baans is. Hou daar dus rekening mee. Gelukkig is het geen hele drukke weg.

    Als je in een tunnel rijdt is het een soort grot. Er komt vaak ook water op het wegdek. Schrik hier niet van. Ook kan er op de weg water liggen omdat er watervallen lopen.

    Ook heb je hele stijl gedeeltes. Vooral op de snelweg kan het zomaar zijn dat je 30km per uur rijdt. Meestal komt dit doordat er een vrachtwagen die volgeladen is naar boven moet klimmen. Hou hier rekening mee. In tunnels wordt helaas ingehaald. Zij meestal 2 baans weg.

    Als je een auto huurt zorgt dat je scdw verzekerd bent en dat je banden en bovenkant auto zijn mee verzekerd. Reken hier ongeveer 12 euro per dag voor.

    Wij zagen een stel wat 950 euro borg moest betalen. Toen ik dat hoorde wist ik dat ze alleen verzekerd waren maar niet all-risk. Het verhuur bedrijf wees ze er niet op dat ze niet all risk verzekerd waren. Zij waren met sunnycars. Zelf waren wij met cars4holliday en die wijzen je er wel op.

    Een diesel auto huren is wel handig maar duurder. Wij waren met een gewone auto. het ging goed. Maar ik denk dat een dieseltje toch meer waarde heeft op dit eiland. Omdat het heel erg stijl is.

  • annemie

    Hoi Sadrina

    ik heb beide berichten van je uitgeprint en komen in mijn voorbereidingsmap terecht. Leuke tips weer om zeker te onthouden.

    Ons aftellen is zeker al begonnen voordat wij naar het mooie Madeira mogen gaan,

    Groetjes

  • sandrina

    Hoi Annemarie

    Heel veel plezier. Het is een leuk eiland met echt mensen met het hart op de juiste plek.

    Fijne vakantie

  • chmeijer@msn.com

    Hoi Sandrina jij ben bij de golfbaan geweest ,dat is toch bij Saint Antonio da Serra.

    Mijn vraag is hoe het weer daar is,daar wij een casa hebben gehuurd eind mei .en het toch wel op hoogte is

    Vriendelijke groeten Cees meijer

  • Esther

    Beste Cees,

    Ik zou zeker een trui/vest en een regenjack meenemen! Mei is een prachtige maand qua natuur, maar kan qua temperatuur tegenvallen. Sant Antonio da Serra is een hoogvlakte en daarom vaak druilerig, mistig, nat en koud. Ook in de zomermaanden valt het vaak tegen. Je had beter dicht bij de kust, tot uiterllijk 200-300 meter een casa kunnen huren. Op zeeniveau is het vaak aangenaam warm en zonnig, ga je hoger dan rijdt je vaak de mist in. Ondanks dit alles veel plezier op Madeira.