Juni / Gaula

  • Tata

    Hallo Madeira-liefhebbers,

    Wij zijn van plan om 20 juni naar Madeira te gaan naar het plaatsje Gaula … nu weten we al dat het er heel rustig is, maar we hebben er een auto bij ALS we het gaan boeken.

    Nu zag ik al berichten over dat het lastig is om te parkeren bij de stadjes/dorpen. Ik vind een stukje lopen echt niet erg, maar er is toch wel ergens een parkeerplekje te vinden neem ik aan? Lijkt me sterk dat er in een dorp niet een plekje te vinden is om je auto neer te zetten, zodat je even rond kunt lopen en wat dingen kunt bekijken?

    Verder zit ik alleen nog te twijfelen vanwege het weer … het hoeft voor mij geen 30-35 graden te zijn dat je je rot zweet zoals in Griekenland etc, maar het is toch niet zo dat wanneer je in je zomerkleren (rokje/hempje) loopt het te koud is? Ik neem aan dat je 's morgens gewoon lekker in het zonnetje kunt ontbijten? Ik lees namelijk allemaal berichten over vesten en lange broeken, daarvoor ga ik niet op zomervakantie :-) Wil graag een beetje van alles …

    Heeft iemand hier een beetje ervaring mee? Ik weet dat het per jaar kan verschillen, maar over het algemeen genomen.

    Lijkt me verder een onwijs mooi eiland.

    Gr. Tata

  • piet0101

    Beste Tata,

    Waarom kies je voor Gaula?? Volgens mij ligt dit hoger dus altijd frisser, vooral ‘s-avonds. Op zicht vind ik het altijd wel lekker als het wat afkoelt ’s-nachts. Wij zitten altijd in canico de baixo, hotel four views oasis, altijd plek voor je auto om te parkeren. huurauto nodig kijk eens op car del mar. wij hebben zeer goede ervaringen.

    meer weten over madeira, kijk op tobiinmadeira.com.

    wil je meer weten laat het weten.

  • Tata

    Hai hai,

    We hebben gekozen voor Gaula vanwege dit appartement: http://www.jiba.nl/gaula/aparthotel-baia-brava-incl-auto

    Auto zit er bij :-) Voldoende parkeerplek bij het appartement, uitzicht op zee en ff een keertje lekker rustig. We zijn van plan lekker rond te rijden met de auto en vanalles te zien, maar kunnen ook altijd naar het warmste plekje met de auto.

    Ik vond het gewoon echt ff moeilijk om te bepalen waar je nou het beste kon gaan zitten. Toen zagen we ineens dit appartement en dachten, doen dat maar. Het is niet ver van Funchal en ik las dat daar ook meestal gewoon warm is.

    Ik zal eens op de site kijken … thankssss

    Tata

  • Sandrina

    Tata

    Madeira heeft een microklimaat. Van de ene op andere minuut kan het weer omslaan en aan de andere kant zonnig zijn. In juni kan het lekker zijn. Maar leg altijd een ingeklapte paraplu in je auto en wandelschoenen en eventueel een regenjasje. Je weet maar nooit. trouwens het regent niet de hele dag. Vaak zijn het buien en is het een uurtje daarna weer stralend weer. Hoog in de bergen kan het inderdaad koud zijn. Wij waren in maart vorig jaar en toen was er zelfs sneeuw. Komt niet zo vaak voor. Het is ook geluk hebben. Ik ben vorig jaar naar Noord Spanje en Madeira geweest en het waren een van mijn mooiste vakanties. Je kunt geen groen hebben zonder dat het er nooit regent. En ondanks het weer kwamen poepie bruin terug.