weer

  • Laura

    Beste mensen, Ik ga eind volgende week een weekje richting Madeira, Funchal. Nou zie ik bij de voorspellingen niet echt mooi weer. Kan iemand mij vertellen wat voor weer het in real live is? Dit een beetje in verband met het inpakken van de koffer…Wat moet ik meenemen? Is het te koud voor een korte broek en slippers?

    Dank voor jullie reaktie!

  • Sabine

    Een lokale visser vertelde me ooit dat Madeira een eiland met heel vaak 4 seizoenen in 1 dag.

    Dat klopt gedeeltelijk… maar er zijn slechts 3 seizoenen. Winter zal je er immers slechts heel uitzonderlijk ervaren.

    Op dit moment (14 uur) is het in de schaduw 21 graden in Funchal.

    Voor volgende week wordt 19 graden voorspeld (onder thermometerhut, dus in de schaduw… in de zon kan het al snel 23 à 24 graden worden), met vanaf dinsdag 0% kan op regen.

    Dat ziet er niet onaardig uit !

    Neem dus maar zeker je slippers en korte broek mee.

    Voor 's avonds voorzie je best een truitje of vestje.

    MAAR , als je van plan bent om ook het Noorden en de hoogste bergen te ontdekken, dan voorzie je best ook een dikkere trui en een regenjas. Op 10km afstand kan het weer enorm verschillen … van zonnig en warm, tot mistig/regenachtig/winderig en koud.

    Met wat geluk heb je evenwel ook in het Noorden lekker weer, maar dat is helaas heel onvoorspelbaar.

    Het leuke is, heb je slecht weer in Noorden, trek dan naar het Zuiden… en omgekeerd.

  • laura

    Wat een goed bericht sabine… Dank je wel voor het delen. Ik ga morgen weg dus mij benieuwen.