met de auto in Madeira

  • hanny

    Dag,

    In februari gaan wij naar Madeira. Graag willen wij het eiland per huurauto verkennen. Nu heb ik gelezen dat het moeilijk is met de auto i.v.m. de vele steile afgronden en vele smalle onverharde weggetjes.

    Graag jullie ervaring m.b.t. het autorijden op Madeira.

    Bedankt,

    Hanny

  • Esther

    Over het algemeen zijn de wegen goed op Madeira. Het is een bergachtig eiland dus veel klimmen, haarspeldbochten en soms wat smalle wegen. Onverharde wegen kom je niet vaak tegen als je de bezienswaardigheden bezoekt, deze zijn vaker te vinden op afgelegen plaatsen waar je waarschijnlijk niet zult komen. Wees niet bang voor steile afgronden, het rijden is echt niet gevaarlijk, je moet alleen goed uitkijken. Je zal overigens opkijken van de vele tunnels onderweg. Er loopt overigens een goede snelweg van het oosten naar het noorden (Sao Vicente), prima te rijden. Sluit bij het huren van een auto wel een extra verzekering af om je eigen risico af te kopen, want onderweg kan er altijd iets gebeuren (watervalletjes. vallende stenen etc.). Parkeergelegenheid is trouwens slecht op Madeira, zeker in Funchal.

  • JoostvP

    Beste,

    Ik arriveer 17 maart a.s. op Madeira Airport. Daar staat een huurauto klaar. Kan iemand mij zeggen hoe lang ik er ongeveer over doe van het vliegveld naar Porto Moniz?

    Bedankt, Joost, Suze en Leon

  • esther en mike

    De afstand is niet zo lang, ongeveer 50 kilometer. Het grootste stuk is snelweg, alleen het laatste stuk is slingeren, klimmen en dalen. Ik zou zeker op een uur rijden rekenen. Op Madeira zijn de afstanden nooit groot, maar door het constant klimmen en dalen duurt het vrij lang voordat je ergens bent. Reken op een gemiddelde snelheid van 25-30 km per uur.