leuke tochten madeira

  • jolanda de boer

    in mei ga ik voor 10 dagen naar Madeira. Nu wil ik graag een aantal leuke tochten lopen op Madeira en heb een boekje gekregen met zeker 35 tochten. Kunnen jullie mij adviseren welke tochten ik zeker (niet) moet doen dan wat een echte aanrader is, want ze allemaal te doen is wel wat veel. In ieder geval heb ik een tocht gezien langs wat watervallen, die staat al op mijn favorieten. Hoor graag van wat ervaringsdeskundigen. Vind het niet erg een wat lange tocht te lopen. Vriendelijke groet, Jolanda de Boer

  • esther en mike

    Indien je beschikt over een huurauto moet je er rekening mee houden dat je evt kiest voor een rondwandeling. Anders moet je zien terug te komen naar je auto met de bus of taxi. Als je alleen beschikt over openbaar vervoer hoef je niet perse een rondwandeling te maken. Denk wel aan onregelmatige dienstregelingen, slechts 2x per dag een bus en de verschillende busmaatschappijen. Er zijn behoorlijk zware wandelingen te maken op Madeira, maar ook makkelijke. Zwaar is veel en lang klimmen op een soms slechte ondergrond. Houd altijd rekening met het weer, zeker op hoogte kan je worden overvallen door mist en koude. Ga nooit alleen op pad!! En laat altijd bij de receptie van je hotel/appartement achter waar je naar toe gaat.

    Het boekje wat je hebt is of van Sunflower of de ANWB. Deze boekjes zijn betrouwbaar, dus een zware wandeling is ook altijd zwaar. Wat ook meetelt is waar je logeert. De afstanden op Madeira zijn niet groot, maar door het vele klimmen, dalen en haarspeldbochten rijdt je gemiddeld maar 25-30 km per uur. Kies gewoon voor wandelingen die je aanspreken qua niveau en houdt rekening met de reistijd. Alle wandelingen zijn de moeite waard.

  • Hans en Liesbeth

    Hoi Jolanda,

    Wij vonden de tocht van Pico naar Pico ook erg mooi. Je moet alleen geluk hebben dat het helder is: dan heb je prachtige uitzichten! Maar ook in de bewolking is het een aanrader. Voor verhaal met foto's kijk op http://www.hansenliesbeth.nl/madeira.html

    Ook een aanrader is de (georganiseerde) tocht naar ‘de meren van Madeira’. Je loopt dan in het gebied boven Rabaçal en kijkt zelfs uit op de grote waterval.

    Dit is wel een georganiseerde tocht, maar da's voor een keertje ook niet erg (het is ook geen rondwandeling).

    Kijk eens op onze site. Binnenkort zetten we er nog een overzicht op, met alles wat je op Madeira kunt doen.

    Succes met het uitzoeken van je wandelingen. Het is absoluut de moeite waard om Madeira te voet te ontdekken!

    Groetjes, Liesbeth