Geweldige week op Madeira gehad

  • Marlies

    Via dit prikbord heb ik voor mijn vakantie handige info verzameld. Daarom natuurlijk ook even een reactie na de vakantie. Madeira is prachtig. Er is veel te zien en veel te doen. Ik heb geen minuut bij het zwembad gelegen, zonde van de tijd :)-D.

    We hebben gewandeld (Pico-Pico is super!), bustochten over het eiland en een boottocht gemaakt, tropical gardens en natuurlijk Funchal bekeken. Een week is te kort, ik had nog wel een paar wandelingen willen maken. Misschien een volgende keer.

    Groetjes, Marlies

  • Jannie

    Hoi Marlies,

    Ja het is een eiland om vele malen naar terug te gaan.

    Ik zit alweer te kijken om er volgend jaar met de pasen heen te kunnen.

    Ben je nog bij O'Funil wezen eten?

    Groet Jannie

  • Marlies

    Hallo Jannie,

    Ja, dat was een goede tip. We zijn er direct de eerste avond heen geweest. Leuk restaurant, prima eten en spotgoedkoop. Bedankt.

    Groetjes, Marlies

  • Gerard Disseldorp

    Wij zijn nog nooit op Madeira geweest. Nu kan je bijv. bij Kras een 8-daagse vakantie boeken, met daarin incl. 3 wandelingen.

    Dat lijkt ons wel wat.

    Is het in Maart al mooi weer daar?

  • Bart

    Beste Gerard,

    Uitgebreid overzicht van het weer op Madeira vind je via de link:

    http://www.accuweather.com/world-forecast.asp?partner=netweather&traveler=0&locCode=EUR|PT|PO013|MADEIRA&metric=1

    Je zult zien dat het klimaat op Madeira zeer constant is en het hele jaar is geschikt om er heen te gaan. Vooral de verschillen in dag- en nachttemperatuur zijn veel minder groot dan hier in noord-west Europa. Wel kunnen lokaal de weersomstandigheden erg verschillen. In de week dat wij er waren (eind september 2009) hebben we zowel stralend weer als mist en regen gehad, maar het is allemaal zeer plaatselijk, wat wij op zich al als verbazingwekkend mooi hebben ervaren: tijdens onze wandeltocht naar de Pico Rivo zijn wij tot op de draad nat geworden in regen, mist en kou, terwijl hemelsbreed op nog geen 2 kilometer afstand beneden in Santana de hele dag de zon geschenen heeft bij een aangename temperatuur, met als bijkomende belevenis prachtige wolkenluchten en regenbogen. Ook kun je in b.v. Funchal heerlijk langs de boulevard slenteren of op een zonnig terrasje zitten, terwijl het bovendeel van de stad de hele dag in mist gehuld blijft. Kortom: het hangt er erg vanaf waar je verblijft op Madeira. De meeste kans op mooi weer heb je als je laag bij de kust blijft, en algemeen bekend is dat de noordkant van het eiland regenachtiger is dan de zuidkant. Wijzelf zaten in het Aparthotel in Paul do Mar (via Kras geboekt, inclusief huurauto), aan de zuidwestkant. De meningen over dit complex zijn zeer verdeeld en natuurlijk allemaal erg persoonlijk. Wij hebben genoten op ons riante balkon met frontaal oceaanzicht. De eerste 2 dagen hebben we stralend weer gehad, de rest van de week was het bewolkt en wisselvallig, maar we zijn te druk geweest met het ontdekken van Madeira om ons druk te maken over het weer, sterker nog: wij hebben de zeer wisselende weersomstandigheden alleen maar als aangenaam natuurverschijnsel ervaren. Wij hebben in ieder geval alweer plannen om er dit jaar opnieuw naartoe te gaan. Als je nog meer informatie wilt over reis en verblijf dan hoor ik het wel.

    Met vriendelijke groet,

    Bart.