vakantie met kind (1 jaar)

• Gerard

Hallo,

We overwegen om deze zomer naar Madeira te gaan. We hebben een dochter van 1 jaar en ik vraag me af of het eiland ‘kindvriendelijk’ is. Zijn de wandelpaden toegankelijk voor een kinderwagen? En zijn er ook zandstranden?

Alvast bedankt voor de info!

• Esther

Wat betreft de zandstranden: nee!! Alleen bij Calheta is een stuk opgespoten strand van ongeveer 100-200 meter lang en dat is alles op het hele eiland. Madeira is beslist geen strandvakantie bestemming.

Wandelpaden vindt ik moeilijker. Als je langs de levada's gaat lopen dan is het vaak misschien te smal met een kinderwagen. Natuurlijk zullen er een aantal geschikte routes zijn. In de Sunflower wandelgids staan misschien wat mogelijke wandelingen.

Eigenlijk is Madeira niet het eiland bij uitstek voor kleine kinderen. De gemiddelde bezoeker is minstens 40+. Dit zegt eigenlijk al genoeg. Madeira is geschikt voor de rust-, natuur- en wandelliefhebber.

• Gerard

Gisteren hebben we geboekt! Deze zomer gaat de gemiddelde leeftijd dus flink naar beneden ;).

We hebben een appartement in het Calheta Beach hotel geboekt, zodat we toch een stukje strand hebben. We hebben er ook een auto bij geboekt, dus we zullen ons vast wel vermaken.

Heeft iemand nog tips voor mooie, niet al te moeilijke, wandelroutes?

• Esther

Zoals al eerder gemeld: kijk eens in de wandelgidsen van Sunflower en ANWB. Overigens is het ook mogelijk om bij de receptie van Calheta Beach info te krijgen over diverse wandelroutes. Tevens bieden zij de mogelijkheid om met een gids op pad te gaan. Ik wil overigens zelf ook naar Calheta Beach (appartement). Laat je me nog eens weten hoe het daar was..

• Gerard

Hallo Esther,

Bedankt voor je info. Wij gaan pas op 22 juli op vakantie, dus ik weet niet of je voor die tijd al naar Calheta Beach gaat? Ik zal in elk geval na afloop een berichtje plaatsen.

Op internet (diverse websites) ben ik eigenlijk alleen maar positieve reacties tegengekomen, het enige is dat je wel een huurauto moet hebben.

• Esther

Hoi Gerard,

Nee, wij zullen pas in het najaar gaan. Ik zie (positieve) berichten graag tegemoet. En inderdaad, een huurauto is een absolute vereiste. Veel plezier.

• Gerard

We zijn net weer terug uit Madeira. We hebben erg genoten van het mooie eiland!

Calheta Beach is een aanrader, modern appartement, mooi zwembad en perfecte ligging (supermarkt op begane grond, strand + haven naast het hotel) en een goed ontbijtbuffet. Het dinerbuffet vonden wij tegenvallen, je kunt beter en goedkoper eten bij het à la carte restaurant Onda Azul of bij een eettentje in de haven.

Ook met een kleine peuter kun je je prima vermaken op Madeira (op hofjes.waarbenjij.nu staan onze ervaringen). Het weer is ideaal voor zo'n kleintje, zonnig en rond de 25 graden.