Wij zijn al tig keer op Madeira geweest. De laatste 20 jaar of zo en soms meerdere keren per jaar. Voor zover ik de mensen van Madeira ken is de grootste puinhoop binnen een paar weken opgeruimd. Het is nogal een hardwerkend volk. En ze zijn voor het grootste gedeelte afhankelijk van het toerisme, dus ze moeten ook wel zorgen dat het er weer goed uit ziet.
Overigens gaan wij ook over 9 weken.
Het zal nu best wel een puinhoop zijn, dus als je heel snel gaat zal je daar zeker nog wat van zien. Maar het is niet meer gevaarlijk, daar ben ik van overtuigd. Hoe groot is nou de kans dat zo'n extreme regenval zich weer voordoet?
Laat je vooral niet tegenhouden om te gaan nu. Juist nu heeft het eiland de steun van toeristen die geld uitgeven nodig.
Veel van de restaurantjes in de oude stad en ook naar alle waarschijnlijkheid bij de Marina, alhoewel ik daar nog steeds geen goed beeld van heb zijn verwoest. Maar zo gauw ze kunnen zullen ze weer open zijn en ons met open armen ontvangen.
Overigens, beetje lastig te volgen als je geen Portugees spreekt, maar ook veel beelden, zijn te zien in de journaals van RTP Madeira. Kom je gelijk op uit als je daar op zoekt, kan niet missen.
Kom mensen, we houden van dit eiland, laten we ze niet in de steek laten. Oh ja, ik vond nog een oproep voor het geven van steun in mijn email vandaag: Cáritas Funchal
Naar alle waarschijnlijkheid katholiek, maar dat is nu eenmaal 99% van Madeira