met de boot mee

• marga de kivit

ik ga 12 augustus voor 5 dagen naar madeira, canico. dit is niet zo lang maar wil in ieder geval dolfijnen kijken.

hoe kan ik dit het beste doen. kan je al van te voren reserveren in canico of zoiets?

hopelijk heeft iemand advies

• nans

hoi marga ik en mijn dochter vertrekken naar het zelfde oord als u..

wij vertrekken op 9 aug. tot en met 16 aug.

en ook wij willen mee met de catamaran…heel leuk om de doen lijkt ons

wij zitten in het dom pedro garajou hotel we liggen wel een 8-tal km. van funchal …

maar er rijden om het uur gratis bussen naar de grote stad..

wij zien er echt naar uit ….het wordt echt een moeder dochter vakantie

ikzelf ben 43 en mijn meisje 20

ik hoop voor jou dat je een toffe reis gaat beleven

je moet ook eens googlen..naar het eiland MADEIRA…

• nans

aja…men verkoopt tickets op het strand voor 30 euro per persoon..

je kan mee met sea the best of met sea pleasures…

veel plezier…

• marga de kivit

ik ga met mijn zoon van 22 en dochter van 19. helaas maar 5 dagen maar dat kon niet anders. wij zitten in splendina. wij hebben er echt zin in. wij hopen gelijk op vrijdag of zaterdag met de boot te kunnen.. dat lijkt ons geweldig.

groetjes

• Bart

Beste Marga,

Loop naar de haven van Funchal. Er zijn meerdere bedrijven die met catamarans en boten “dolphin and whale watching” aanbieden. Goedkoop is het niet, maar je krijgt wel waar voor je geld. Niet alleen ben je al gauw een paar uur op zee ( ze doen echt hun best dolfijnen en walvissen te vinden, dat duurt de ene keer langer dan de andere keer), maar het is sowieso geweldig om Madeira vanaf het water te kunnen bekijken. Wij waren zo enthousiast over de eerste tocht die we gemaakt hadden met een catamaran (dolfijnen en walvissen gezien, gesnorkeld, Madeira vanaf het water bekeken), dat we dezelfde week nog een 2de keer gegaan zijn. Reken op ongeveer 30,00 euro per persoon, tickets worden overal langs de haven verkocht. Wij zijn (letterlijk) in zee gegaan met Sea Born (www.catamaran-seaborn.net). Nog een tip: doe je zwemkleding aan, je kunt op de catamarans heerlijk op de netten liggen of zitten en de zee onder je door zien glijden. Als je nog twijfelt: we hebben er foto's van, als je wilt kan ik je er een paar sturen.

Groet,

Bart.

• marga

hallo

ik zou best wat foto's willen zien. is het trouwens druk om met de boot mee te gaan. ik ga naar canico en ben daar maar 5 dagen maar dit wil ik zo graag doen. ik kom daar op donderdag aan en hopelijk kan ik dan vrijdag of zaterdag met de boot mee.

• Bart

Voor de voorpret:

Kijk eens op YouTube, meerdere filmpjes van walvis- en dolfijntochten vanuit Funchal:

http://www.youtube.com/watch?v=YNbZLBJtIIQ&feature=related

Groet,

Bart.

• marga

als ik het goed begrijp moet ik dus naar funchal toe en van daaruit op de boot. zou er altijd plaats zijn? of is het erg druk?

• Bart

Beste Marga,

Ja, de haven van Funchal is “ the place to be” als je de zee op wilt. Groot kans dat je op de boulevard boven de haven al aangesproken wordt door mensen die je een ticket voor de walvis-en dolfijnentocht willen verkopen, maar je kunt net zo goed naar de haven doorlopen. Beneden onder de kademuur (bij de jachthaven) zitten een paar kiosken naast elkaar van de bedrijven die de tochten organiseren en dan kun je van tevoren zelf even kijken en prijzen e.d. vergelijken voordat je een trip boekt. Als het weer het toelaat (afhankelijk van de weersomstandigheden: mist, windkracht en golfslag) zijn er meestal 2 tochten per dag, een s'morgens en 1 s'middags, Uiteraard kun je van te voren boeken en afhankelijk van hoe laat je bij de haven bent kiezen voor 1 van die twee. Plaats is er eigenlijk altijd wel, het zijn enorme catamarans met voldoende zitplaatsen, ruimte op het voordek en gangboorden waar je langs de reling kunt staan of zitten. Goh leuk man, terwijl ik dit zit te typen krijg ik er zelf weer zin in!

Groet,

Bart.