ik ga binnenkort naar madeira maar nu heb ik gehoord dat het moeilijk landen en vertrekken daar is. klopt dit? iemand ervaring mee?
ik ga voor het eerst met een vliegtuig mee en vind het nu best een beetje eng worden, vooral na deze verhalen.
Nee hoor, geen probleem. Voor 2000 hadden ze een veel kortere landings/start baan. Nu kunnen er zelfs de grootste vliegtuigen landen. Dus geen probleem voor de toestellen van Transavia, want die zijn niet zo enorm groot. Mijn vrouw heeft altijd een hekel aan de landing maar vind het op Madeira juist prettiger dan op de grote vliegvelden zoals Shiphol.
Jammer als je Madeira zou missen alleen vanwege het vliegen, het is werkelijk een schitterend eiland ! Vliegen is mijn hobby ook niet, maar het is toch nog steeds de meest veilige manier van vervoer. Zoals Ties al schrijft is de start- en landingsbaan verlengd en kunnen er grote vliegtuigen landen. Het grootste “probleem” voor piloten is de vaak straffe wind uit zee, wat er nog wel eens voor kan zorgen dat het vliegtuig bij het naderen van het vliegveld wat “schommelt” om hem goed voor de baan te krijgen, maar bedenk wat ik ook altijd denk als het zover is: ooit een prachtig artikel gelezen over vliegen, piloten, vliegangst en dergelijke: een piloot werd gevraagd naar de gevaren van het vliegen. Zijn antwoord: “ je denkt toch niet dat ik ga vliegen als ik denk dat ik neerstort”. De piloten die op Madeira (of waar dan ook naartoe) vliegen weten echt wel waar ze mee bezig zijn en wat ze te wachten staat en doen dat echt niet voor de eerste keer. Ze kunnen ook in extreme situaties de juiste beslissingen nemen om het vliegtuig veilig aan de grond te zetten, daar zijn ze voor opgeleid. Laat je vakantie niet verknallen door angstige en vervelende gedachtes, uiteindelijk “hang” je maar 3,5 tot 4 uur in de lucht (met de auto naar Parijs duurt langer) en geniet van Madeira, ik weet zeker dat je daar geen spijt van krijgt. Fijne vakantie !!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?