Passende accommodatie gezocht

• Marc

Ik ben voornemens van 1 t/m 15 met mijn gezin op Madeira te gaan verblijven.

Enig speurwerk op het web levert onvoldoende (betrouwbare) informatie op.

Ik ben op zoek naar een kleinschalige enigzins ruim opgezette accommodatie (huis / appartement) op een levendige locatie.

Aangezien mijn zoontje gehandicapt is, zijn er een paar zaken van belang. In de 1e plaats moeten wij met z'n 3-en gehuisvest worden, zonder dat we direct over elkaar struikelen. Daarnaast moet het op de begane grond zijn en bovendien beschikken over een (gemeenschappelijk) zwembad. Ook een wasmachine is voor ons belangrijk.

Kortom:

- huis / appartement voor 3- 4 personen

- zwembad

- wasmachine

- begane grond

- in de buurt van wat avondvertier

Wie kan mij helpen bij het vinden van een dergelijke accommodatie?

Mvg,

Marc

• Geralda

Hallo Marc,

Je zou eens kunnen informeren of Calheta Beach in Calheta aan je wensen voldoet. Ze hebben hotelkamers en appartementen. Wij zaten deze zomer in een appartement, maar ik weet niet of ze ook op de b.g. appartementen hebben.

Ons is het prima bevallen! Er zit een mooi zwembad bij het hotel en daarachter is een zandstrand en kun je in de oceaan zwemmen. Supermarkt zit onder het gebouw. Klein haventje en boulevard naast het hotel. 's Avonds is er live-muziek bij het zwembad. Sportruimte en zelfs Nederlandse boeken in de bieb…

(Zorg alleen dat je geen all inclusive boekt, want het eten op de boulevard is lekkerder en goedkoper.)

Groeten,

Geralda

• Bart

Beste Marc,

We (mijn vrouw en ik) zijn net terug van Madeira. 10 dagen in aparthotel Royal Orchid in Canico de Baixo verbleven, plus minus 10 km ten oosten van Funchal, (geboekt via Kras, gevlogen met Transavia). De kamers zijn zeer ruim, met zithoek, ruime keukenhoek met apparatuur, grote schuifpui naar ruim balkon met super zeezicht, badkamer met dubbele wastafel, wc, bad met douche, bidet. Wij zaten op de 5e verdieping, bereikbaar met lift en trap, er zijn ook kamers op de begane grond, Kamers worden bijzonder goed schoon gemaakt (dagelijks), Personeel vriendelijk en behulpzaam. Uitgebreid ontbijtbuffet. Binnenzwembad met aparte grote jacuzzi, sauna, turks stoombad, grote fitnessafdeling (gratis voor hotelgasten). Alle voorzieningen te bereiken met de lift.Buitenzwembad met ligstoelen, Duikschool. Zwemmen in zee, snorkelen. Boek, zoals Geralda al zegt, logies en ontbijt. Binnen 5 minuten loopafstand van het hotel zijn er meerdere restaurantjes, waar je voor verrassend weinig geld heerlijk kunt eten. Let wel dat op Madeira alles steil is.De wegen (ook stoepen en straatjes) zijn erg steil,en je zult vaak, al dan niet via trappen moeten klimmen en afdalen. Aan de ene kant is dat de charme van Madeira, aan de andere kant kan dat ook een bezwaar zijn als je minder goed ter been bent. Erg veel avondvertier zul je niet vinden op Madeira, in Funchal zijn wel enkele uitgaansgelegenheden en in de hotelbars wordt zo nu en dan wel iets georganiseerd, maar stel je daar niet al te veel van voor, je zult er geen grote uitgaansboulevards vinden met disco's en dergelijke.

• Esther

Beste Marc,

Ik zou persoonlijk kiezen voor Calheta Beach te Calheta en niet voor Royal Orchid te Canico de Baixo. Calheta Beach is vele malen verzorgder, moderner dan Royal Orchid. Persoonlijk vond ik Royal Orchid vergane glorie. Studio appartement was weliswaar ruim maar ingericht met oud meubilair wat echt aan vervanging toe is. Ook de keukeninventaris had z'n beste tijd gehad.

Overigens is Calheta wat vlakker en zeker met een gehandicapt kind lijkt mij dat handiger. Voor beide locaties geldt dat een huurauto onmisbaar, zeker als je het eiland wilt verkennen. In ieder geval veel plezier toegewenst.