Hallo Jordy,
Je verteld dat jullie graag willen wandelen. Ik weet dat je naar Pico Ruivo op zich niet echt een gids nodig hebt. Deze is goed te doen zonder gids.
Je moet wel naar het beginpunt rijden via Santana.
De andere 2 heb ik geen ervaring mee.
Je kunt ook naar de 25 fontes (rabacal) of de grote grote fontijn. Deze zitten “dicht”bij elkaar. Ben alleen bij de grote geweest omdat ik ook niet getraind ben.
Je hebt nog veel meer mooie plekken.
Zorg altijd dat je een mobieltje bij je hebt, water (bubbels), zak chips (zout), warme trui, regenjas, vasseline, pleisters.
Vasseline moet je op je drukpunten van je voeten smeren als je nog geen blaren hebt en anders op je blaren met een pleister erover.
Als je terug bent de vochtblaren kapot prikken met een steriele naald, (paar gaatjes in je blaar zodat je het vocht eruit kunt laten lopen. Als je dit gedaan hebt smeer je vasseline erop en een pleister erover heen. Dan is je blaar zo weg.
Bij de meeste wandelingen moet je wel met vervoer naar het punt waar je heen gaat hebben.
Ik weet niet in welke plaats je verblijft. Ik had nog de site van Tobi opgeschreven, daar staat ook Caires taxi (Engels sprekend)bij mocht je vervoer nodig hebben (staat op Facebook). Die maken wel een mooie prijs als je zegt dat je dit via mij hebt. Ik kan je ook zijn nr. geven. Wat je wilt. Laat het maar weten.
Ik kan nog wel veel meer vertellen over Madeira maar je mag het gezellig samen ontdekken.
Zelf ga ik in september weer en heb er erg veel zin aan.
Ik tel de weken al af.
Succes Jordy en veel plezier met je vriendin in Madeira.
Groetjes Ingrid