Beste reisperiode?

  • Portugal fan!

    Beste Madeira gangers,

    Wie kan mij vertellen wat de beste reisperiode is voor Madeira?

    Ik wil graag wandelen maar wil ook wel wat vertier.

    Alvast bedankt!

  • saria

    Volgens mij is vanaf April tot september de beste reisperiode. Maar Madeira heeft een microklimaat. Zelf een keertje meegemaakt,we waren in de bergen opeens was er mist en binnen 5 minuten was het weer weg. Ook buien kan je zomaar krijgen. Als je een huurauto hebt leg een paraplu in je achterbak. Of neem er altijd even eentje mee zo'n opvouwbare is wel handig. Verder is de temperatuur altijd wel redelijk te noemen ook in de winter. Wij waren in maart 2011 en hadden toen sneeuw boven in de bergen. Volgens een bewoonster was dit uitzonderlijk,maar ik geloof het niet omdat er in de bergen regelmatig bordjes tegenkwam. Beste is om het weer goed in de gaten te houden op de TV of via internet. Als het in het noorden regent kan het in het zuiden heel mooi weer zijn. Porto Santo heeft een beter klimaat dan madeira. Maar is wat saai wel mooie zandstranden.

  • Travellove98

    Madeira kan je eigenlijk het hele jaar heen. Dit komt omdat het een mediteraan klimaat heeft wat betekent milde winters en warme zomers. De beste reistijd voor Madeira als je wilt wandelen is eigenlijk de lente. In deze periode is de natuur op zijn mooist en zijn de temperaturen het lekkerst om wandelingen te maken. Ga je bijvoorbeeld (zoals hierboven beschreven) de bergen in, dan moet je wel rekening houden met lagere temperaturen en kan je dus het beste warme kleding meenemen. Verder kan je in de lente ook goed de rest van het eiland bekijken, door een bezoek aan de bruisende hoofdstad Funchal, de natuurlijke zwembaden van Porto Moniz of de traditionele driehoekige huisjes van Santana.